رییس مركزتحقیقاتی دهلی: هند در باره تعیین دوستانش از آمریكا دستور نمی گیرد
نوشته شده توسط : sadis

'موهان گوروسوامی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا دردهلی نو افزود: هند با ایران، به صورت محترمانه و در خور یك كشور دارای تاریخ كهن و فرهنگ غنی مراوده دارد.

وی با اشاره به مناسبات اقتصادی دو كشور گفت: هند تحت شرایط كنونی به واردات نفت خام از ایران ادامه خواهد داد چون نفت خام سبك ایران برای پالایشگاههای هند مناسب است.

رئیس مركز تحقیقاتی سیاستگذاری جدید هند، حمله مشكوك 13 فوریه (24بهمن) به یك دستگاه خودروی سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو را در ادامه مناسبات دو كشور بی تاثیر دانست.

وی گفت: شك و تردیدهای زیادی در باره ماهیت این انفجار وجود دارد و به عنوان مثال به چه دلیل دیپلمات اسرائیلی بعد از وقوع این حادثه خواهان بازگشت به سفارت اسرائیل بجای بیمارستان شد و چرا هیچ آسیب شدیدی به وی در اثر وقوع چنین انفجار مهیبی وارد نشد؟

بنابه گفته این كارشناس ارشد امور سیاسی و راهبردی هند ، این انفجار تنها به منظور ایجاد سر و صدا علیه ایران صورت گرفت و قرار نبود كه كسی در جریان آن كشته شود.

'گوروسوامی'، در باره علت گزینش پایتخت هند برای اجرای این توطئه، گفت: 'هند نه تنها در برابر فشار آمریكا برای قطع واردات نفت خام از ایران مقاومت كرده و بلكه در صدد تقویت بیش از پیش روابط تجاری خود با تهران است.

وی افزود: آمریكا قادر به تحمل این اقدام هند نیست و سعی دارد كه روابط بین هند و ایران را به هر نحو ممكن تیره كند.

آساق ** 2164 ** 589**





:: برچسب‌ها: روز , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: